Sunday, December 13, 2009

pappa panov

ja, då var det äntligen klart. phew. oj. suck. skönt. stolthet. fatta vad duktiga alla är. pyser nog över lite av stolthet för mina fina dansare. känner mig lite som en hönsmamma som står och vaggar lite överbeskyddande. så tappra. jag var färdig att åka hem långt tidigare än dem. inte förvånande egentligen. nuså är jag iaf hemma. har fikat lite. gott. har hunnit titta lite på tv och skickat in min engelska text. borde pluggat fek men känner att det gör jag bra i morgon. nu ska jag bums sätta på mig pyjamasen och sova. skönt.

en hel vecka kvar. känns som en oändlighet. en evighet. en backe utan slut. tur att det finns människor som agerar skidlift då jag ej har någon valla. en sån där varm och skön sittlift som bara drar en upp. utan att man ens behöver frysa. denna vecka sätter jag allt mitt hopp till er. det kommer att behövas. håller på att läsa en bok kallad "att söka äktheten" av Bill Hybels. trodde den skulle vara riktigt klyschig men den är faktiskt väldigt tänkvärd. johanna, jag har en massa saker att prata med dig om över en kopp te. vill bara kunna slänga mig på cykeln och skynda hem till dig och din soffa. bara så att du vet! och du, jag förlåter dig för att du handlade på lidl... men bara för att jesus säger att man ska förlåta.

nu ska jag få ändan ur stolen och faktiskt göra som jag lär. borsta tänderna och krypa ner under mina fyra filtar. läsa lite bibel och hybels. tänka. be. fundera. finurligt tänka. samla kraft. försvinna bort i en underbar sömn. härligt.
godnatt!

1 comment:

Hon som älskar sin Hannis! said...

Jag önskar av hela mitt hjärta att du vore här <3