Thursday, October 14, 2010

bort blåst

idag har jag varit ute med hunden på baksidan och krattat löv. känner mig väldigt höstig i stor grå tjocktröja, flanellskjorta och stövlar. håret lite så där arbetsamt uppslängt i en tofs. krattan i högsta hugg! jag gick och gnolade lite för mig själv och funderade på att lägga löven som täcke över mammas lilla kära rabatt. för så gör underbara clara nämligen.
men när jag pustande körde den trasiga skottkärran mot rabatten fastnade hjulet i ett kaninhål och jag slog i smalbenet. där försvann den romantiska trädgårdslyckan. till råga på allt sprang hunden iväg och jag fick springa efter. ilsken och dan. trots detta fick jag hälsa på en trevlig farbror, han tyckte att det var fasligt mycket löv. bättre att låta vinden blåsa bort dem sa han. jag svarade glatt att lite måste man väl ändå kratta!

1 comment:

Johanna said...

ett mkt bra inlägg enligt min åsikt!