Friday, October 08, 2010

Goodmorning Jesus

idag ringde väckarklockan vid 6.10. kändes som jag aldrig hade gått upp så tidigt i hela mitt liv. men det gick bra, jag kom tillslut upp ur sängen. mer av rädsla för att syster skulle vakna än av prestation. åt frukost och läste minut bibeln. kände press från mina nerver att ha lite personlig andakt då jag skulle ha en väldigt läskig körlektion kl 8.00 (därav den tidiga uppstigningen) jag satte på mig mina höstskor med snörning och halsduken virad typ 4 varv och traskade iväg till bussen. var förvånansvärt i god tid. hoppade på bussen och så säger den inspelade rösten. "nästa hållplats, H-skolan". tänkte, "oj, har de ändrat hållplatserna...?" såklart inte, jag hade självklart stigit på dubbleringsbussen. inte undra på att han såg så undrande ut när jag klev på och sa mitt trevliga morgon "hej". fick vänta extra vid skolans pissluktande trasiga hållplats och åkte sedan vidare in mot stan och körskolan. bad lite extra och det payade verkligen off! lektionen gick som smort och vi bockade av alla saker jag varit nervös över med ett fett OK! :)

tänk vad lite PA kan göra! :)

No comments: